dinsdag 14 maart 2017

Jubel-leum, grijze smoothie en vleesvervangers.

Afgelopen weekend hadden grandpa en ik 39 jaar verkering, dat is even wat he! We vierden dat met een flinke wandeling in de Staatsbossen bij Exloo. Na de wandeling dronken we koffie met wat lekkers bij Poolshoogte. Poolshoogte is zo'n fijne plek, je kunt er heerlijk zitten zowel op het terras als binnen, het eten is er lekker. Wil je niets bestellen, op het grasveld staan picknicktafels waar je je meegebrachte boterhammetje kunt opeten. Je kan de uitkijktoren beklimmen en natuurlijk ook gewoon fijn spelen, zoveel rust en ruimte😊

Vanmorgen wilde  ik een smoothie maken van bananen, blauwe bessen, dadels, een kiwi, een appel, beetje citroensap en een theelepel spirulina, hops blenderen en nooooh het werd helemaal grijs 😳

 
Bizar he.

 
Zo zag het er beter uit. Smaakte trouwens heerlijk!

Zoals ik al  eerder vermelde eten grandpa en ik nauwelijks nog vlees. Van mijn collega's krijg ik vaak de vraag " wat eet je dan als vervanger". Op een of andere manier heeft iedereen een lege plek op zijn bord als er geen vlees is, want ja, het hoórt aardappelen vlees en groente. Zit tussen de oren denk ik. Soms eten we dus geen vervangers , met bonen heb je dat ook helemaal niet nodig bijvoorbeeld. Andere keren kies ik wel een vervanger bv voor normale spekjes neem ik de spekjes van de vegetarische slager, ook de kipstukjes van hen zijn erg lekker. We hebben ondertussen de tempeh en tofoe ook leren waarderen, heerlijke dingen kun je daarmee maken. 

 
Volgens dochter in Europa geteeld .

Onze favoriet is echter de mock duck , te koop bij de Chinese toko.

 
Lijkt zelfs of de stukjes een velletje hebben 😉

 
Zonder meuk.

Ik bak de mock duck lekker knapperig en doe dat over roerbakgroente. 

 
Zoiets met guinoa bijvoorbeeld, miam.

Als altijd, liefs grandma.

3 opmerkingen:

  1. De smoothie lijkt wel een dropsmoothie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die mock duck is inderdaad erg lekker en ook goed te betalen. Ik zal het ook weer eens halen.

    Ja inderdaad drop, daar lijkt het op. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allereerst gefeliciteerd met jullie mijlpaal. Ook hier bij ons zie je meer en meer vleesvervangers komen in de winkels. Wij eten wel vlees maar geen grote hoeveelheden of een eitje of vis.

    BeantwoordenVerwijderen