zondag 4 maart 2018

Vakantie , mede en moord.

Afgelopen week waren we een paar dagen op vakantie . Samen met dochter uit Zutphen en haar gezinnetje. We hadden een huisje gehuurd aan zee, in Julianadorp. We gingen een ochtend naar fort Kijkduin, een dagje naar Den Helder, er was een overdekt zwembad op het park , lekker er even uit. We misten Margie wel hoor , we hadden een huisje gehuurd waar ook een hond mocht logeren, zo jammer 😕. De kleinkindjes deden ons het gemis vergeten , wat hebben we van ze genoten.
Natuurlijk gingen we ook naar het strand, KOUD !!








Strandhuis Paal 6 was onze vaste stek voor hete koffie 🤗

Zo’n twee weken geleden deed ik de cursus mede maken. Sinds die tijd staat er een mandfles met waterslot te ploppen in de huiskamer.
Ik zal op de gewone computer een linkje toevoegen voor het recept...ik heb nog steeds niet uitgevogeld hoe ik dit op de tablet kan doen...








Lijkt wel een laboratorium he. 



Voor mede kun je alle honing gebruiken, een versuikerd restje, iets gistende honing( alleen als je t kookt) spoelwater uit de slinger enz. 
Handig ende lekker . 

Wat ons beestenspul betreft, er was moord in t kippenhok. De twee wiandottes zijn dood, ik vond ze vlak voor we op vakantie gingen dood en aangevroten in het buitenhok. Het kleine bruine kipje zat wezenloos in het binnenhok een eitje te leggen. Zoonlief heeft nog twee kipjes die we mogen hebben, dat zijn de twee kipjes die hij voor onze reis naar India van ons had gekregen, ook zoiets. 

Nee er rust geen zegen op ons beestenspul. 

Liefs grandma. 

4 opmerkingen:

  1. Ach arme kippies. Weet je wie de dader was?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een marter of een roofvogel. Ik weet dat er hier marters in de buurt zitten...kenissen van ons die verderop in de straat wonen hadden een roofvogel in hun hok .

      Verwijderen
    2. Een marter of een roofvogel. Ik weet dat er hier marters in de buurt zitten...kenissen van ons die verderop in de straat wonen hadden een roofvogel in hun hok .

      Verwijderen